Na początku lekcji proszę o komunikat "jestem" wysłany do mnie (Wioletta Żwirko) na aplikację Messenger, Ci z Was, którzy nie mają takiej możliwości zgłaszają obecność na maila.
Podręcznik do techniki w formie elektronicznej znajdziesz TUTAJ.
Treść napisaną kolorem niebieskim przepisujemy do zeszytu.
Temat: Rzutowanie prostokątne.
Będę wiedział:
- co to jest rzut
prostokątny,
- w jaki sposób
powstają rzuty prostokątne,
- jak wykreślić w
rzutach prostokątnych proste bryły
- będę potrafił
posługiwać się narzędziami kreślarskimi podczas pracy.
Rzutowanie
prostokątne jest to przedstawienie bryły z 3 stron.
Rzutnia jest
to płaszczyzna na której będzie narysowany rzut prostokątny:
rzutna I-
widok przedmiotu z przodu
rzutnia II- widok
przedmiotu z góry
rzutnia III- widok
przedmiotu z lewej strony
Polecenie: Przeanalizuj etapy tworzenia rzutu prostokątnego, wykonaj rysunek w zeszycie. (patrz zadanie dla Ciebie poniżej).
Podręcznik str.72-74.
Przeanalizuj:
Przygotuj model figury z kawałka
plasteliny, popatrz na niego. Jeśli nie masz plasteliny weź pudełko po np. kaszy, ryżu. Zastanów się co widzisz z góry, co z przodu, co z
lewego boku. A teraz odwróć swoją figurę „do góry nogami”. Co widzisz teraz z
przodu, z góry, z lewego boku?
Spróbuj narysować to co
zaobserwowałeś, wybierz sobie tylko jeden rzut, chyba, że masz ochotę na dwa…
Pamiętaj, że szerokość, wysokość i głębokość w
kolejnych rzutach są takie same. Zastanów się- sprawdź czy wykonana przez Ciebie plastelinowa figura czy pudełko po np. ryżu jest tak samo wysokie kiedy patrzysz na nie z przodu i z boku, jest tak samo szerokie kiedy patrzysz na nie z przodu czy z góry, jest tak samo grube kiedy patrzysz na nie z boku i z góry. Zgadza się:)
Więc ołówek w dłoń i do pracy :)
Pamiętaj także, że rysunki wykonujemy ołówkiem używając narzędzi kreślarskich. Czekam na efekty Twojej pracy przez cały tydzień- do naszego kolejnego spotkania:
Sposób przekazywania zadań do oceny w zakładce strona główna.
Więc ołówek w dłoń i do pracy :)
Pamiętaj także, że rysunki wykonujemy ołówkiem używając narzędzi kreślarskich. Czekam na efekty Twojej pracy przez cały tydzień- do naszego kolejnego spotkania:
6a- 1.04, godz.11:00
6b- 1.04, godz.11:00
6c- 7.04, godz.11:00
6d- 1.04, godz.11:00
6e- 6.04, godz.11:00
6f- 2.04, godz.11:00
6g- 3.04, godz.11:00
Sposób przekazywania zadań do oceny w zakładce strona główna.
W zakładce "Rzutowanie prostokątne_zadanie dodatkowe" coś dla dociekliwych- zapraszam.
A może zechcesz obejrzeć któryś z odcinków programu
Witajcie 6a, jest godzina 8:40. Zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że jesteście zdrowi.
Witajcie 6a, jest godzina 9:35. Zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że jesteście zdrowi.
Witajcie 6d, jest godzina 10:30. Zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że jesteście zdrowi.
Witajcie 6f,jest godzina 10:30. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
OdpowiedzUsuńTrzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!
Witajcie 6g,jest godzina 10:30. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
OdpowiedzUsuńTrzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!
Igor
OdpowiedzUsuńWitajcie 6e,jest godzina 9:35. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
OdpowiedzUsuńTrzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!
Witajcie 6c,jest godzina 8:40. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
OdpowiedzUsuńTrzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!
26 year old Senior Developer Janaye Breeze, hailing from Cottam enjoys watching movies like Private Parts and Hunting. Took a trip to Flemish Béguinages and drives a Bugatti Type 57S Atalante. anonimowy
OdpowiedzUsuńkancelaria prawna nieruchomosci rzeszow
OdpowiedzUsuń