TO JUŻ BYŁO*****Lekcja 1_Rzutowanie prostokątne



Na początku lekcji proszę o komunikat "jestem" wysłany do mnie (Wioletta Żwirko) na aplikację Messenger, Ci z Was, którzy nie mają takiej możliwości zgłaszają obecność na maila.

 Podręcznik do techniki w formie elektronicznej znajdziesz TUTAJ.



Treść napisaną kolorem niebieskim przepisujemy do zeszytu.


Temat: 
Rzutowanie prostokątne.

Będę wiedział:
- co to jest rzut prostokątny,
- w jaki sposób powstają rzuty prostokątne,
- jak wykreślić w rzutach prostokątnych proste bryły
- będę potrafił posługiwać się narzędziami kreślarskimi podczas pracy.


Rzutowanie prostokątne jest to przedstawienie bryły z 3 stron. 
Rzutnia jest to płaszczyzna na której będzie narysowany rzut prostokątny:
rzutna I-  widok przedmiotu z przodu
rzutnia II- widok przedmiotu z góry
rzutnia III- widok przedmiotu z lewej strony

Polecenie: Przeanalizuj etapy tworzenia rzutu prostokątnego, wykonaj rysunek w zeszycie. (patrz zadanie dla Ciebie poniżej).

Podręcznik str.72-74.

Przeanalizuj:



Zadanie dla Ciebie.
Przygotuj model figury z kawałka plasteliny, popatrz na niego. Jeśli nie masz plasteliny weź pudełko po np. kaszy, ryżu.  Zastanów się co widzisz z góry, co z przodu, co z lewego boku. A teraz odwróć swoją figurę „do góry nogami”. Co widzisz teraz z przodu, z góry, z lewego boku? 
Spróbuj narysować to co zaobserwowałeś, wybierz sobie tylko jeden rzut, chyba, że masz ochotę na dwa…

 Pamiętaj, że szerokość, wysokość i głębokość w kolejnych rzutach są takie same. Zastanów się- sprawdź czy wykonana przez Ciebie plastelinowa figura czy pudełko po np. ryżu jest tak samo wysokie kiedy patrzysz na nie z przodu i z boku, jest tak samo szerokie kiedy patrzysz na nie z przodu czy z góry, jest tak samo grube kiedy patrzysz na nie z boku i z góry. Zgadza się:) 
Więc ołówek w dłoń i do pracy :)

Pamiętaj także, że rysunki wykonujemy ołówkiem używając narzędzi kreślarskich. Czekam na efekty Twojej pracy przez cały tydzień- do naszego kolejnego spotkania:
6a- 1.04, godz.11:00
6b- 1.04, godz.11:00
6c- 7.04, godz.11:00
6d- 1.04, godz.11:00
6e- 6.04, godz.11:00
6f- 2.04, godz.11:00
6g- 3.04, godz.11:00

 Sposób przekazywania zadań do oceny w  zakładce  strona główna.


W zakładce "Rzutowanie prostokątne_zadanie dodatkowe" coś dla dociekliwych- zapraszam.

A może zechcesz obejrzeć któryś z odcinków  programu 
















10 komentarzy:

  1. Witajcie 6a, jest godzina 8:40. Zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
    Mam nadzieję, że jesteście zdrowi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witajcie 6a, jest godzina 9:35. Zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
    Mam nadzieję, że jesteście zdrowi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie 6d, jest godzina 10:30. Zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
    Mam nadzieję, że jesteście zdrowi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie 6f,jest godzina 10:30. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
    Trzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie 6g,jest godzina 10:30. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
    Trzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie 6e,jest godzina 9:35. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
    Trzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witajcie 6c,jest godzina 8:40. zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszej lekcji.
    Trzymajcie się zdrowo, nie wychodźcie z domu!!

    OdpowiedzUsuń
  8. 26 year old Senior Developer Janaye Breeze, hailing from Cottam enjoys watching movies like Private Parts and Hunting. Took a trip to Flemish Béguinages and drives a Bugatti Type 57S Atalante. anonimowy

    OdpowiedzUsuń